7. Terapia vectorowa – na czym...
_MG_9352(1)

Terapia vectorowa – na czym polega leczenie ultradźwiękowe w periodontologii?

W leczeniu periodontologicznym sięgamy po skuteczne, nowoczesne środki. Jednym z nich jest terapia vectorowa, która opiera się na zastosowaniu ultradźwięków.

Na czym polega terapia vectorowa?

Terapia vectorowa to niechirurgiczna metoda leczenia, która wykorzystuje ultradźwięki, by skutecznie walczyć z chorobami przyzębia. Ultradźwięki, emitowane przez nowoczesne urządzenie, rozbijają kamień nazębny oraz osad. Pozwala to na oczyszczenie złogów na zębach oraz implantach i pracach protetycznych. Dotyczy to również kamienia i osadów gromadzących się w szczególnie trudno dostępnych miejscach, również na cemencie korzeniowym.

Jakie zastosowanie ma terapia vectorowa?

Terapię vectorową przeprowadza się przede wszystkim w początkowym leczeniu przyczynowym paradontozy. Za pomocą ultradźwięków dokładnie oczyszczamy patologiczne kieszonki dziąsłowe ze złogów kamienia i rozbijamy biofilm w trudno dostępnych miejscach, takich jak bifurkacje i trifurkacje, nie powodując przy tym uszkodzeń tkanek. Do tego powierzchnia korzenia aż po dno kieszonki zostaje wygładzona, a sama kieszonka intensywnie przepłukana, co pozwala na znaczne zmniejszenie liczby bakterii.

Terapia vectorowa jest stosowana również w leczeniu podtrzymującym, wdrażanym po to, by podtrzymać efekty leczenia początkowego, zapobiegając ponownym infekcjom bakteryjnym kieszonek. Wizyty zabiegowe w leczeniu podtrzymującym powinny odbywać się regularnie, ponieważ ponowne zasiedlenie kieszonek przez bakterie następuje w szybkim tempie.

Terapia vectorowa sprawdza się nie tylko w walce z chorobami przyzębia, ale również w leczeniu periimplantitis, czyli zapalenia tkanek otaczających implanty. Przeprowadzenie zabiegu z użyciem ultradźwięków pozwala oczyścić powierzchnię implantów ze złogów płytki nazębnej i biofilmu, Pozwala to zapobiec zmianom zapalnym w tkankach otaczających implanty, które grożą utratą stabilizacji implantów. Vectorowe leczenie periimplantitis jest w pełni bezpieczne dla powierzchni implantów, a do jego przeprowadzenia nie trzeba zdejmować uzupełnień protetycznych zamocowanych na implantach.

Terapia vectorowa - na czym polega leczenie ultradźwiękowe w periodontologii?

Jakie są zalety terapii vectorowej?

System stosowany w terapii vectorowej pracuje w sposób bezwibracyjny. Pierścień rezonansowy, w jaki wyposażone jest urządzenie, eliminuje drgania, a ruch urządzenia jest tylko liniowy, równoległy do powierzchni korzenia. Dzięki brakowi wibracji zęby są oczyszczane w sposób delikatny, bez uszkadzania tkanek i bez bólu. Również stałe odbudowy protetyczne przechodzą przez ten zabieg bez uszkodzeń.

Również dzięki temu, że w konstrukcji urządzenia wykorzystano elastyczne tworzywo sztuczne i włókno węglowe, ryzyko uszkodzenia powierzchni korzenia czy urazu tkanki zostaje ograniczone do minimum.

W trakcie zabiegu do twardych tkanek zębów dostarczany jest hydroksyapatyt, czyli naturalny budulec zębów. Podawany w postaci fluidu, zabezpiecza zęby przed demineralizacją i nadwrażliwością.

Dowiedz się więcej

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych metodach leczenia i urządzeniach, z których w tym celu korzystamy, odwiedź Dental Corner. Na wizytę możesz się umówić, dzwoniąc pod numer +48 71 352 63 54 lub wypełniając formularz.